Enver Ören ve eski günler

Bu hafta siyaset yazmayacağım dostlar…
Satırlarımı Sayın Enver Ören için sakladım.
Önceki hafta kendisine Allah’tan şifa dilemiştim. Bu hafta ne yazık ki vefat haberi geldi.
Sevenlerine, yakınlarına, tüm İhlas çalışanlarına başsağlığı diliyorum.

Ben TGRT’de 3 yıl çalıştım. Kanalın kuruluş aşamasında bulundum. Ama Enver Bey ve İhlas Holding ile tanışmam TGRT ile başlamadı. Çok önceye gider…

Çocukluğum Fatih’te geçti.
Ahmet Rasim Lisesi’nin karşısında tarihi bir konak vardır: Nişancı Mehmet Paşa Konağı. O konağın yanındaki evde büyüdüm. O evin yanındaki Nişancı Mehmet Paşa İlköğretim Okulu’nda okudum.
Ardından Ahmet Rasim Ortaokulu’nda yazıldım . Fatih, Yavuzselim, Atikali ve Malta çarşılarını hala severim ve fırsat buldukça giderim.

Fatih’te İhlas Polikliniği’ne giderdik. Poliklinikteki bazı doktor odalarında rahmetli Enver Ören’in fotoğrafı asılı olurdu.
Enver Bey büyük ağabeyim Vedat Erdin’in Biyoloji öğretmenliğini de yapmıştır.

Evimize üzerinde renkli harflerle “Türkiye Gazetesi Radyo Televizyonu” yazan ses kasetleri getirirdi babam. Onları teybimize takar dini sohbetler dinlerdik. TRT’den başka kanal yoktu. Özel radyo ve TV fikri henüz uzaktaydı. Ama Enver Ören’in liderliğini yaptığı Türkiye Gazetesi evden eve abonelik sistemiyle ve ses kasetleriyle hem teknolojiyi hem de insan sıcaklığını birarada sürdürmeyi ve böylece büyümeyi başarmıştı. Kitaplığımızda “Faideli Bilgiler” dururdu.

Yani, Enver Ören ve onun şahsında İhlas camiası daha ben çocukken bizim hayatımızdaydı, yanımızdaydı. Fatih’ten komşumuzdu.

Babamlar Çanakkale Çardak’taki evlerinde hala İhlas’ın su ısıtıcısını kullanırlar. Büyük kızım Eda Türkiye Gazetesi Hastanesi’nde doğmuştur.

1991’den itibaren TGRT’de çalışmaya başladım ve üç yıl süreyle dış haberlerde görev yaptım. İHA ile beraber müthiş habercilik yaptık. TGRT dönemin en iyi teknik altyapısına sahipti.
TRT’den sonra CNN Dünya Raporu Programı’nı yapmaya başladık ve CNN’den takdir beratı aldık.

Ana haber’de Jülide Ateş ve Enver Seyitoğlu vardı.
Dış Haberler’deki arkadaşım ve kardeşim Ömer Demir ile beraber zaman zaman yurtdışından haberler geçerek büyük bir ağ kurduk.
Mustafa Köker Londra’dan, Vakur Kaya Brüksel’den, Hasan Mesut Hazar ABD’den, Tansu Sarıtaylı Paris’ten, Hasan Tekin Almanya’dan her gün düzenli ve bazen görüntülü özel haberler geçti.
Öyle ki bizim TGRT ekranlarında yayınladığımız haberler üç gün sonra ajanslara düşerdi. Özel kanallar bizi arayıp haberin görüntüsünü isterlerdi.

O dönem Türkiye’nin bir haber kanalı açması gerektiği fikrini yöneticilerimize aktardık. Bunu TGRT yapabilirdi çünkü kimsede olmayan İHA gibi bir ajansı ve Türkiye’nin dört bir yanında muhabirleri vardı. Ama ilk adımı Cavit Çağlar attı ve NTV’yi kurdu. 1993’te ben de NTV adına Cem Aydın’dan gelen teklifi kabul ettim ve yeni adresime gittim.

TGRT’de büyük bir yaprak dökümü oldu. İhlas grubu maddi zorluklar içine girdi. Enver Bey’in iyi niyetini, her daim gülen yüzünü istismar eden bazı art niyetlilerin katkısıyla grup zor günler yaşadı.

İhlas Finans kapanma noktasına geldi ve mudilerine para ödeyemedi. 28 Şubat süreci de üzerine tuz biber ekti. Darbecilerin elindeki listede Türkiye Gazetesi ve TGRT de vardı.
Gerisini Mehmet Barlas şöyle yazmış Sabah’taki köşesinde:
“Enver Bey odama geldi ve ‘Mehmet Ağabey generaller beni Ankara’ya çağırdı ve senin yorumlarını bitirmemi istediler. Aksi takdirde beni batıracaklarını söylüyorlar. Ne yapalım ?’ Ben üzülmemesini söyledim ve hemen istifamı verdim.”

Darbeci generaller toplumu sözümona hizaya sokmaya çalışıyorlardı. Enver Bey’i de Ankara’ya çağırmışlar ve ellerindeki sakıncalılar listesini okumuşlardı.
Türkiye devlet içinde devlet olan birileri tarafından sözde bir demokrasiyle yönetiliyordu.
Vesayet ülkesi tam da buydu. Bir kısım medya, bu vesayetin gönüllü parçasıydı. Enver Ören hiçbir zaman vesayet medyasının parçası olmadı.

Bir anı daha.. Bu kez Nuri Elibol’dan:
“Türkiye Gazetesinde göreve başladığımda 28 Şubat sürecinin uygulamaları bütün ağırlığıyla muhafazakâr camia üzerinde devam ediyordu. 28 Şubat sürecinde İhlas Holding de “kara liste”ye alınan firmalardan biriydi. O günlerde bir vesile ile karşılaştığım dönemin Genelkurmay Başkanı, “Enver Bey’e selam söyle, O Türkiye Gazetesinin içerisinde irticai yayınların yapıldığı iki sayfa var. O iki sayfayı kaldırsın. Bu iki sayfadaki yayınlarınız bizi üzüyor” demişti.

Ben de bu görüşmeyi aktarmak üzere İstanbul’a giderek Enver Abi’ye yüz yüze aktardım. Enver Abi bana, “Paşama selam söyle. Bizim için devletimiz ve ordumuz çok önemlidir. Biz devletimizle ve ordumuzla kavga etmeyiz. Biz o iki sayfayı yayınlamakla dinimizi insanlarımıza öğretmeye çalışıyoruz. Bunun dışında bir hedefimiz yok. Biz bu gazeteyi de bu iki sayfa hatırına çıkarıyoruz. O iki sayfayı kaldırmaktansa gazeteyi kapatmak daha iyi. Eğer bizden rahatsızlarsa gazeteyi kapatalım” diye cevap vermişti.

Maddi zorlukların Enver Bey’i çok üzdüğünü biliyorum. Parası kalan vatandaşların son kuruşuna kadar hakkını alabilmesi için didindiğine eminim. Bunu başardı da. TGRT’yi Amerikalı Fox grubuna satarak maddi sıkıntıları aştı ama televizyonda TGRT Haber adıyla varolmaya devam etti.

Türkiye Gazetesi yoluna sarsılmadan devam etti. Bugün de Nuh Albayrak kaptanlığında çok iyi bir gazete oldu.
Başından sonuna kadar Enver Bey’in medya grubu (Fox’a satılan bölümü hariç) el değiştirmedi. Enver Ören’den sonra da oğlu Mücahit Ören, grubun bu özelliğini koruyacaktır.

Her canlı gibi Enver Ören de hakka yürüdü. Sevgi, iyilik, cömertlik ve insanlık abidesi Enver Ören, Eyüp Sultan Camii’nden dualarla son yolculuğuna uğurlandı. Ören’in cenazesi, aile kabristanında, çok sevdiği hocası ve kayınpederi, büyük İslam alimi Hüseyin Hilmi Işık’ın yanına defnedildi.
Allah rahmet eylesin.
Hakkımız helal olsun.
Asıl onun hakkı var üzerimizde.
Helal etsin.

Murat Erdin

Bir Cevap Yazın

