Enver Ören Ağabeyimizin Ardından (Hüseyin Tanrıkulu)

Her insanın hayatında o insanı çok yönlü olarak etkileyen ve o insanın yetişmesine, olgunlaşmasına, toplumda itibar sahibi olmasına, varlık sahibi olmasına sebep olan bir başka insan vardır.
Enver Ören Ağabey ( dünyalık varlık, ev bark ve maddi anlamda bir birikim hariç ), işte bir insan olarak bana herşeyi kazandıran büyük bir rehberdi.

Tek kelimeyle benim Sebeb-i Saadetimdi.
Değerli okuyucularıma Enver Ören Ağabey ile hatıralarımı bu çerçevede arzedeceğim.

Enver Ağabeyimizi 1968’den itibaren tanıdım.
Cağaloğlu’nda Nuruosmaniye Caddesi’nde bulunan Güneş Matbaasında ” Hakikat “ isimli gazeteyi çıkarıyorlardı.

1973 yılında rahmetli babam Süleyman Tanrıkulu Konya’dan Milletvekili adayı olmuştu. O tarihlerde babamla alakalı çok müspet yayınlar yaptırmış ve O’na sahip çıkmışlardı. Ben de bu müspet alakanın sebebini anlayamadığım için araştırdığımda öğrendim ki, rahmetli Babam Müftü iken, Büyük İslam Alimi Mübarek Hocamız Hüsyin Hilmi Işık Bey’in eserlerini kürsülerden tanıtmış, tavsiye etmiş, eserlerini dağıtmış, bu konuda hiç kimseden korkup çekinmeden her türlü hizmette bulunmuştu.

Babama vefalı davranmalarının sebebi meğer bu imiş.
Yani vefalılıkta çok önemli bu örnek beni de öğrendiğimde çok etkilemiş ve Enver Ağabey’e karşı derin bir saygı duymama sebep olmuştu.

Gün geldi, nasipmiş, o zamanki merkez sağın önemli gazetelerinden olan Babı Alide SABAH Gazetesine Yazıişleri Müdürü oldum.
Enver Ağabey HAKİKAT Gazetesinin yerine TÜRKİYE Gazetesini kurmuştu.
Bu gazeteyi SABAH’ın matbaasında uzun süre bastırmak ve Türkiye’ye orada her yönden sahip çıkmak da bize nasip olmuştu.
O tarihlerde Enver Ağabey ve arkadaşları Çatalçeşme sokakta bir oda bir sofa gibi ufacık bir büroda çalışıyorlardı.
İsmail Kapan Bey ise tek başına gazetenin baskı ve değişiklik işleriyle uğraşıyordu. İsmail Bey’i kendi çalıştığımız gazetenin bir elemanı gibi misafir eder ve kendisine her türlü yardımı yapmaktan zevk duyardım.

Gün geldi ben SABAH’tan ayrıldım. Yurt dışına gittim. Bir buçuk yıl sürgün hayatı yaşadım. Çünkü rahmetli Necip Fazıl Kısakürek’in yazılarından dolayı hapse girmek üzereyken yurt dışına çıkmış, hayli çileler çekmiş idim.

Gazetelerin Yazıişleri Müdürlerinin yazarların yazılarından dolayı alacakları hapis cezaları paraya çevrilecek diye bir yasa çıkınca, derhal Türkiye’ye döndüm.
İşsizdim. O zaman Edebiyat Cemiyeti’nin Çarşamba toplantılarına giderdim. Orada Merhum Ahmet Kabaklı başta olmak üzere Tercüman’ın sahibi merhum Kemal Ilıcak, Ergun Göze,Mehmet Emin Alpkan ve çok sayıda gazeteci, yazar ve fikir adamı bir araya gelir tertiplenen sohbetlerde her şey konuşulurdu.
Rahnetli Kemal Ilıcak benim işsiz olduğumu öğrenince bana ” yarın Tercümana gel birlikte çalışmanın şartlarını görüşelim “ demişti.
O toplantıda hemen olur demem mümkün değildi.” Olabilir, randevu alıp gelebilirim nasipse olur “ dedim. Zira o günkü Tercüman’ın içiyle mutabık değildim.

Ertesi sabah evde telefon çaldı. Eşim ” Sizi Enver Ören bey arıyor “ dedi.
Telefonu aldım, karşımda Enver Ağabey vardı. Bana, ” Yahu Allah’ın kulu işsiz olduğunu öğrendim.İrfan Atagün Bey söyledi. Acele gel görüşelim “ dedi.
Koşa koşa gittim. Beni her zaman yüzünde eksik olmayan gülücükleriyle karşıladı. Aramızda bugünkü gibi hatırladığım şu görüşme geçti:
– Bak Hüseyinciğim. Bizim gazetemiz bir bulvar gazetesi. Yani Akşam gazetesi. 7500 adet satılıyor. Bu gazeteleri elden, otogarda ve sirkeci garında arkadaşlarımız satıyor. Ama bir matbaa kurup kendi gazetemizi kkendimiz basıp gazetemizi büyütmek istiyoruz. Bu konuda ne dersin?

Cevap vermeye çalıştım:
– Hayırlı olsun efendim. Ama bildiğiniz gibi bu gazetecilik çok zor bişr iş. Para tüketen ve karşılığını çoğunlukla vermeyen bir iş. İlan alamazsanız yürümez.
Dediler ki:
-Peki ama biz bu işe girdik artık. Seni alalım aramıza. Ama bizim gazetemizin Genel Yayım Müdürü benim. Yazıişleri Müdürümöüz var. Her departmanda elemanlarımız var. Sana ne iş vereceğiz?
Dedim ki;

– Efendim madem yeterince elemanınız var o zaman bana ne ihtiyaç var?
Güldüler.
– Sen bırak şimdi. Bana profesyonel anlamda katkı sağlayacak arkadaşlar da lazım. Onun için sana teklifimi söylüyorum: 750 bin lira maaşla yarın başla ve sen ne gibi bir katkıda bulunacağını bana bildir. Her konuda sana destek olacağım.Ne yapacaksan planla görüşelim.
Aynı gün peşin olarak maaşımı verdirdi. Bir kaç gün içinde yapabileceğim işleri kendilerine arzettim. Her projemi heyecanla karşıladı.

Kendilerine bir şartım olduğunu da söyledim. Dedim ki;
– Benim çalışmalarıma kadrodaki arkadaşlarımız yetkileri sebebiyle itiraz etmemeleri gerekir dedim.
– Senin Müdürün, amirin benim dediler.
Ellerine küçük bir not kağıdı aldılar. Bu kağıda ” Hüseyin Bey ne diyorsa o olacak! ” diye yazdılar ve altına imzalarını attılar. Sonra da şöyle dediler:
– Sana hizmet açısından bilmeden ve anlamadan olmayacak bir itirazda bulunan olursa bu notu kendisine gösterirsin.
Hemen bir espri yaptım:

– Efendim bu notu gerektiğinde size de gösterebilirmiyim?
Güldüler ve aynen şöyle buyurdular;

– Allah’ın Kulu, bu imzamı gerektiğinde hizmet için gerektiğinde bana da gösterebilirsin. O zaman ben de senin dediğini yaparım..
Rahmetli Enver Ören Ağabeyimizle TÜRKİYE Gazetesi’ndeki hizmetlerimize böyle başladık.

7500 tirajlı bir gazeteyi bir milyon 400 bin adet satan ve hala kırılamamış satış rekoru kıran TÜRKİYE Gazetesini işte bu yıllardan itibaren büyüttüler. Biz de her kademede çalışıp hizmet ettik.
Hiç bir hukuki sorunumuz ve aramızda hiç bir konuda mutabakatsızlık olmadan vefat ettiği ana kadar manevi rabıtamız devam etti.
Allah Teala Hazretleri O’na engin rahmetiyle muamele etsin. Menzillleri cenneti Ala olsun.

YARIN YAZMAYA DEVAM EDECEĞİM EFENDİM.

Hüseyin Tanrıkulu
Haberkuşağı / 24 Şubat 2013

Bir Cevap Yazın

