Kadim dostum merhum ENVER ÖREN

Enver ÖREN’ i 23 Şubat 2013 Cumartesi günü Hz.Peygamberi evinde misafir eden Hz.Halid’in makamında Eyüp Sultan Camii’nden Allah’ın ona uygun gördüğü makama yolcu ettik. Azmi, ilmi, güler yüzü, alçak gönüllülüğü ve hoş görüsü ile kazandığı insanlar camii avlusunu doldurmuş, sokaklara taşmıştır.

Son yıllarda merhum Turgut ÖZAL’dan sonra gördüğüm en yüksek katılımlı, toplumun tüm kesimlerinin temsil edildiği muhteşem bir cemaat, önde Seyyid Mehmet Said ARVAS hoca efendinin kıldırdığı namaz ve Hz. Halid ile buluşma. Büyük İslam Alimi kayınpederi Hüseyin Hilmi IŞIK efendiye komşu, ebedi istirahatgaha bırakılma ve geride kalan bir hoş seda.

Enver ÖREN’ le dostluğum 1980’li yıllardan başlar.1980 ihtilali ile birlikte özellikle inanç sahibi muhafazakar kitleler üzerinde sürdürülen zulüm-baskılar karşısında ortak akıl belirleme hususunda çok sık birlikte olduk. Ben 39 yaşında ünlü bir sanayici, AMASYALI soba fabrikalarının sahibi, İstanbul Sanayi Odası yönetimindeydim. Enver ÖREN, basın ve iş hayatında 42 yaşında genç bir müteşebbis. Eskilerin güzel bir sözü vardır, “söyle arkadaşını sana kim olduğunu söyleyeyim” derler.

Ben ile Enver ÖREN’nin şahsı ve fiziğinin birbirine benzediği söylenir. Kaynanalar dizisinin ünlü oyuncusu Tekin AKMANSOY’ la bir dost muhabbetinde olduk, bana “Enver abi TGRT’ de size bir dizi yapayım gör, hem de çok ehven şartlarda yaparım” dedi. Beni Enver ÖREN’ e benzetmişti. Renk vermedim bakarız dedim.

Eşim ve çocuklarımla Bursa İnegöl kaplıcalarına gitmiştik. Yolda yürürken bir gurup vatandaş Enver abi Oylat kaplıcalarına mı talipsin diye etrafımı sarmışlardı hiç bozuntuya vermedim. Bir gün Malatya’ lı işadamı Kadir ERİŞ’ in davetinde Sakıp SABANCI, Kamil YAZICI aynı masada oturuyorduk. Beni Enver ÖREN’ e benzetenleri anlattım. Sakıp ağa nüktedan biri idi. Enver abinin alacaklarına sen git, borçlularına onu gönder derdi.

Onun manevi lideri Abdülhakim ARVASİ’ye, Somuncu Baba’ya, Şah-ı Nakşibendi’ye muktesip kayınpederi büyük alim Hüseyin Hilmi IŞIK, benim manevi liderim Şah-ı Nakşibendi’ye bağlı üstaz Fatih dersiamlarından Süleyman Hilmi TUNAHAN’nın damadı Kemal KACAR. İkimizin de maddi alemde dostlarımız aynı.

Merhum Vehbi KOÇ, Sakıp SABANCI, Kamil YAZICI, Hüseyin- İzzet BAYRAKTAR, Asım KİBAR, Muharrem ESKİYAPAN, Kadir ERİŞ, Ahmet KAŞIBEYAZ, Halis TOPRAK, Süleyman-Ahmet ÇETİNSAYA, Seyit-Bircan ERESİN, Yılmaz ULUSOY, Ali POLAT ayda bir defa birimizin davetlisi olarak bir araya gelir sohbet ederdik.

Bana anılarımı yazmamı telkin eder, kitabımın hazırlanmasında istediği köşe yazarının TGRT’ de,Türkiye gazetesindeki teknik elemanları çalışmalarımı meccanen vereceğini iltifaten söylerdi. Ancak bir şartla İsmail abi derdi, kitabında bana da yer ver. Ben ondan üç yaş küçüktüm, o nazik ve çok terbiyeli bir insandı herkese abi diye hitap ederdi. Sordu kitap yazarsan adını ne koyacaksın?

Kitabımın adını “babana bile güvenme‘’ derim, dedim kızdı. Sende bende babayız biraz ağır kaçtı dedi, haklısın ancak insanların birbirine güveninin azaldığı bir ortamda ihtiyatlı ve dikkatli olmaları için bu sözü kullanırım dedim, güldü. Kaderimiz aynı sende bende en çok ihtiyacımız olduğu zamanda güvendiğimiz bazı yakınlardan büyük zarar gördük derdi.

Bana da kitabınız da yer verecek misiniz? diye bir daha sordu. Kendisine Enver abi senin hakkında bir kitap yazarsam seni senden daha iyi tanıdığımı görürsün dedim güldük. İrtihalinden sonra yazmak kısmet oldu.

İstanbul Balta limanı polis evinde iftar davetim vardı. Enver ÖREN, TGRT başbaşa program yapımcısı Mehmet SOYSAL ve müşterek dostlarımız masalarında yerlerini almış iftar vaktine az bir zaman kalmıştı. Enver abi yanına çağırdı dışarıyı gösterdi, kendi şoförü davetlilerin koruma ve şoförleri deniz kıyısında sohbet ediyorlardı. Onları işaret ederek İsmail abi bize hizmet edenler için yer ayırdın mı? diye sordu. Her zaman ki zarafeti ile bize ikram ettiklerinden onlara da verelim dedi.

12 Eylül sonrasında kurs ve okul talebelerine yardım derneklerini, talebe yurtlarını devlet töreni ile açar ilk konuşmayı ben yapardım. Bakanların, ünlü işadamlarının, on binlerce vatandaşın açılış törenlerine iştirakini Türkiye gazetesi ve TGRT birinci haber olarak verirdi. Bir gün Kenan EVREN dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Mükerrem TAŞÇIOĞLU’nu köşke çağırır ve talimat verir. “Söyle o Enver ÖREN’e irtica yuvalarının açılışını haber olarak vermesin sende bakan olarak o açılışlara gitme” der. Bunu haber alan Enver abi bunlar bizim inanç dünyamıza müdahale ediyorlar çok üzülüyorum gazetem ve televizyonumu kapatsalar umurumda değil dedi.

İhtilalcilerin güçlü ismi konsey üyesi dostum Tahsin ŞAHİNKAYA’ nın TBMM’ sinde ki odasına gittim, durumu anlattım ertesi günü korumalarını yanına almayarak birlikte kimseye haber vermeden kurs ve okul talebelerinin İstanbul Beykoz yurduna gittik. Tahsin paşa gerçeği görünce hayretler içerisinde kaldı. Enver ÖREN inandığı bir konuda cesur davranırdı.

Sakıp SABANCI hastaneden çıkmış nekahat dönemini yaşıyordu. İrtihalinden bir hafta önce Enver ÖREN, biz dostlarınla Sakıp SABANCI’ya İhlas Holding binasında yemek verdi. Sanki Sakıp ağaya veda yemeğiydi. Cumartesi günü Enver abiye biz veda ederken Sakıp ağaya uğurlar gibiydik.

Oğlum Hüseyin AMASYALI onun çok sevdiği Abdülhakim ARVASİ Hazretlerinin torunu Ziya ARVAS’ ın kızına talip oldu. Enver abi çok mutlu olmuştu, gelinim Melike’ yi hep sorar artık hısım olduk derdi.
Bugünkü muhafazakar medyada yazı yazanların boy gösterenlerin çoğu Türkiye Gazetesi ve TGRT mutfağından geçmiştir. Özellikle İhlas Finans üzerinden BDDK’ nın yaptırıma gitmesi Enver ÖREN’ i çok üzdü, sağlığı bozuldu, mutsuz oldu, manevi hayatı, çaresizliği ona çok acılar çektirdi.

On binlerce insana ekmek vermek, dine, vatana hizmet etmek gayesi ile ömrünü tamamlayıp ahirete irtihal eden Enver ÖREN beyefendiye dua ve niyazlarımızı sunmak, dostluğumuz gereğidir. Sevenlerine sabır ve uzun ömürler dilerim.

İsmail Amasyalı

Bir Cevap Yazın

